Technická podpora pro zákazníky
-
Co udělat před tím, než nás budete kontaktovat?
Většina potíží je způsobena problémy na straně zákazníka a tímto postupem je lze buď zcela odstranit, nebo alespoň blíže specifikovat. Když budeme vědět, kde je přesný problém, dokážeme ho s Vámi lépe vyřešit. Zkuste nejprve postupovat podle instrukcí níže.
Základní postup, než nás budete kontaktovat:
- Odpojte od elektřiny veškerá zařízení - stačí minimálně 10 vteřin, napájecí zdroj (POE) od přijímacího zařízení na střeše, domácí wifi router, počítač
- Zkontrolujte kabely. Všechny konektory musí být správně zapojené ve správných zdířkách, případně je odpojte a opět zapojte zpět do stejné zdířky
- Zkontrolujte kontrolky na bezdrátovém WIFI routeru a napájecím zdroji (POE) přijímacího zařízení (antény na střeše domu)
- Připravte si Vaše zákaznické číslo (variabilní symbol, číslo smlouvy)
napájecí zdroj (POE) od přijímacího zařízení
domácí WIFI router Mikrotik
domácí WIFI router NetisPokud máte problém s rychlostí nebo stabilitou domácí bezdrátové WIFI sítě:
- Vyzkoušejte připojení nejdříve na kabelu zapojeném přímo do bezdrátového WIFI routeru nebo přímo do přijímacího zařízení (anténa na střeše domu)
- Vysílací kanál vašeho WIFI routeru je pravděpodobně rušený WIFI routerem souseda, nebo jiným zařízením (dětská chůvička, alarm atd.)
- Přeladit si vysílací kanál na WIFI routeru zvládnete možná sami, případně Vám poradíme po telefonu
Pokud máte problém s rychlostí nebo stabilitou kabelového připojení:
- WIFI routery a jejich napájecí zdroje mají svou omezenou životnost, zkuste router "obejít" přepojením přívodního datového kabelu z routeru přímo do počítače
Měřiče Vaší rychlosti internetu jsou velice rozdílný, faktorů, co může měření ovlivnit je opravdu mnoho, výkon samotného počítače, počítač ani jiné zařízení ve Vaší síti nesmí stahovat i například aktualizace Microsoft Windows, Vašeho antiviru, cloudu One-Drive a dalších (což si ani nevšimnete). Dále záleží i na použitém systému (Microsoft Windows, Linux), na použitém prohlížeči, v každém může být měření jiné, v kolika vláknech měření probíhá, některý měřič použije jedno vlákno, jiný 5, 10, 20 nebo střídá logiku, či dokonce měří na více serverů najednou. Závislost je i na použitém protokolu. Protokol HTTP je výrazně rychlejší oproti šifrovanému HTTPS. Dnes se ale již bez HTTPS neobejdeme a začíná to být běžným standardem.
Měření provádějte následně
✅ na počítači připojeném přímo datovým kabelem k Vašemu routeru nebo naší síti
✅ zajistětě, aby ostatní zařízení ve Vaší domácnosti do internetu nic neprováděli, nejlépe je vypněte
✅ na počítači na kterém měříte zkontrolujte, zda Vám aktuálně nic z tohoto počítače nejede do internetu
(pokud máte Microsoft Windows stiskněte Ctrl + Shift + Esc, spustí se Vám správce úloh, klikněte na záložku "Výkon" a klikněte na Ethernet, zde vidíte, zda Vám počítač aktuáně něco stahuje či odesílá do internetu)
Po různých testech Vám úpřímně doporučujeme zkombinovat měření na www.rychlost.cz a www.speedtest.net nebo test.giganet.cz (Speedtest.net bez reklam).
Potřebujete poradit, či pomoci vyřešit technický problém?
Zadejte Vaše telefonní číslo. Naši technici se s Vámi rádi zkontaktují a pomohou s jeho vyřešením. Případně nám zavolejte na číslo technické podpory, které je pro všechny naše zákazníky dostupné nonstop.
-
Soubory ke stažení, manuály a návody
Manuál pro Android Set-top Box (2019) ( PDF )
Manuál pro AndroidTV box ( PDF )
Manuál pro Android box 3 (2017 - 2018) ( PDF )
Manuál pro Android Set-top Box (2013 - 2017) ( PDF )
Návod pro WIFI router Netis WF2419 ( PDF )
Návod pro WIFI router TP-Link Archer C6 ( ODKAZ NA WEB TP-LINK )
-
Doporučený software, program Team Viewer pro přístup našich techniků
Používejte internetový prohlížeč Firefox nebo Google Chrome
Stáhnout do svého počítače a nainstalovatZměřte si Vaši rychlost na kvalitním měřiči (doporučujeme si při měření vypnout Váš antivir)
Nově poskytujeme službu měření rychlosti připojení k síti internetProgram Acrobat Reader pro prohlížení smluv a faktur
Zde si můžete stáhnout prohlížeč souborů PDFProgram Team Viewer pro přístup našich techniků při řešení problémů
Zde si můžete stáhnout program Team Viewer -
Technické údaje sítě, nastavení DNS serverů, emailu, zákaznický portál
Zákaznický portál
Zákaznický portál pro naše zákazníky, kde mohou sledovat novinky, své aktivní služby, fakturaci a případně si mohou změnit své údaje http://portal.giganet.cz
Nastavení emailové pošty
SMTP: smtp.giganet.cz
POP3: pop3.giganet.cz
IMAP: imap.giganet.cz
http://mail.giganet.czDNS servery, jmenné servery
DNS (IPv4): 185.21.220.1
DNS (IPv4): 185.21.220.52
DNS (IPv6): 2a00:5c20:100::1
DNS (IPv6): 2a00:5c20:100:3::3Technické údaje
Autonomní systém: AS199298
IPv4 adresy: 185.21.220.0/22
IPv6 adresy: 2a00:5c20::/32Kontakt pro peering
+420 222 365 880
peering@giganet.czNárodní a tranzitní konektivita
NIX.cz, Peering.cz
Core-Backbone, Cogent, Telia, GTT
24 / 7 / 365 pro firmy, ISP i domácnosti:
+420 800 55 44 55, podpora@giganet.cz
Technická podpora pro stávající zákazníky sítě GIGANET.cz, nikoli pro dotazy ohledně našich služeb.
Před kontaktováním si připravte nebo nám napište Vaše zákaznické číslo, děkujeme.